|
REGULAMIN |
SPIS TREŚCI: |
1)
Postanowienia ogólne
2)
Przewoźnik
3)
Pasażer
4)
Bagaż
5)
Bilet
6)
Rezerwacja przedsprzedaż biletów
7)
Zwrot biletu
8)
Cennik
9)
Reklamacje
10) Postanowienia końcowe
11) Kontakt
Pobierz: Regulamin.doc
|
1
POSTANOWIENIA OGÓLNE |
1.1.
Niniejsze postanowienia stanowią regulamin w rozumieniu art. 4 prawa
przewozowego, który określa warunki obsługi podróżnych, odprawy oraz
przewozu osób i rzeczy.
1.2.
Postanowienia regulaminu stosuje się do licencjonowanych
międzynarodowych przewozów pasażerskich wykonywanych przez firmy
partnerskie.
1.3.
Sprzedaż biletów jest prowadzona w sieci
agentów Przewoźnika.
1.4.
Przez użyte w regulaminie określenia należy rozumieć:
a)
Przewoźnik - firma wykonująca przewóz pasażerów na podstawie
licencji na wykonywanie przewozu osób;
b) Pasażer
- osoba korzystająca z usługi przewozu na podstawie ważnego biletu;
c) Bagaż -
rzeczy zabierane przez podróżnego do pojazdu;
d) Bilet -
dokument upoważniający do przejazdu oznaczonej w nim osoby na
wskazanej trasie, w określonym terminie oraz za określoną cenę za
przejazd;
e) Cennik
- aktualne ceny biletów za przejazd, informacje o stosowanych
zniżkach i opłatach bagażowych.
SPIS
TREŚCI TRANSPORT
OSOBOWY |
2 PRZEWOŹNIK |
2.1. Przewoźnik jest zobowiązany do:
a) zrealizowania przewozu Pasażera i jego bagażu w wyznaczone
miejsce;
b) zapewnienia Pasażerom odpowiednich warunków bezpieczeństwa i
higieny oraz wygody i należytej obsługi;
c) zapewnienia zastępczego środka transportu w przypadku przerwania
jazdy na skutek awarii pojazdu i niemożności kontynuowania jazdy;
2.2. Przewoźnik podejmuje się dołożyć wszelkich starań, aby
przewieźć Pasażera i jego bagaż w odpowiednim czasie, jeżeli taki
został wyznaczony. Godziny wyjazdu i przyjazdu mogą ulec zmianie,
nie są objęte gwarancją i nie stanowią części umowy przewozu.
2.3. Przewoźnik nie odpowiada za opóźnienia lub odwołania kursów z
przyczyn od niego nie zależnych (np. zamknięcie granic, żywioły,
utrudnienia w ruchu drogowym lub na przejściach granicznych, itp.),
ani wynikające z nich dalsze, bliżej nie określone skutki.
2.4. W razie konieczności
Przewoźnik może zmienić kolejnych
wykonawców usługi przewozu, dokonać zmiany pojazdu oraz może, w
sytuacjach wyjątkowych zmienić miejsca wysadzenia adresatów.
2.5. Przewoźnik ma prawo nie dopuścić do zajęcia miejsca w pojeździe
lub odmówić dalszego przewozu bez konieczności zwrotu kosztów
poniesionych przez Pasażera w związku z podróżą, w przypadku gdy
Pasażer:
a) nie przestrzega warunków umowy przewozu;
b) znajduje się w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub
środków odurzających (np.: narkotyki itp.);
c) znajduje się on w stanie wskazującym na to, że jest on chory, a
skutki tej choroby mogą zagrażać współpasażerom;
d) zachowuje się w sposób uciążliwy dla współpasażerów;
e) nie posiada wymaganych dokumentów potrzebnych do przekroczenia
granicy lub nie stosuje się do przepisów celno-dewizowych, bądź też
nie został wpuszczony do kraju przez władze imigracyjne;
f) przewozi towary, które ze względu na ilość lub rodzaj wymagają
dłuższej odprawy granicznej i tym samym mogą powodować opóźnienia w
odprawie pojazdu na granicy;
2.6. Przewoźnik zastrzega sobie prawo do odmowy przewozu oraz
zatrzymania biletu osoby, która weszła w jego posiadanie w sposób
sprzeczny z obowiązującym prawem bądź przepisami Przewoźnika lub
która nie jest w stanie udowodnić, że jest osobą której dane osobowe
zostały wpisane na bilecie.
2.7. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności z tytułu podania
błędnego adresu przez Pasażera oraz zastrzega sobie prawo do powrotu
takiej osoby - pod warunkiem wolnego miejsca w pojeździe.
SPIS
TREŚCI TRANSPORT
OSOBOWY |
3 PASAŻER |
3.1. Pasażer jest zobowiązany do:
a) posiadania ważnego biletu, dokumentu upoważniającego do
przekroczenia granicy (paszportu) oraz innych wymaganych
dokumentów i zaświadczeń niezbędnych do odbycia podróży;
b) oczekiwania pod wskazanym adresem w godzinach ustalonych przez
Przewoźnika w dniu wyjazdu;
c) okazania Przewoźnikowi ważnego biletu;
d) złożenia bagażu do luków bagażowych po wniesieniu opłaty za bagaż
dodatkowy;
e) stosowania się do poleceń załogi pojazdu;
f) okazywania, na wezwanie uprawnionych służb granicznych i celnych
wymaganych dokumentów;
g) podania dokładnego adresu, kodu pocztowego, ulicy, nr budynku,
miejscowości, kraju, w pisowni państwa którego przewóz
dotyczy;
3.2. O ile przepisy kraju docelowego i krajów tranzytowych podróży
nie stanowią inaczej, dzieci do 12 roku życia muszą
podróżować pod opieką osoby dorosłej. W wieku od 12 do 16 lat dzieci
mogą podróżować samodzielnie, muszą jednak posiadać
notarialną zgodę na samodzielną podróż podpisaną przez obojga
rodziców lub opiekunów prawnych.
3.3. Fakt nie oczekiwania Pasażera pod wskazanym adresem w dniu
wyjazdu w określonym przedziale czasowym jest równoznaczny
z rezygnacją z przejazdu.
3.4. Podróżny jest zobowiązany do zapinania pasów bezpieczeństwa w
pojeździe.
3.5. W pojeździe obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu i
spożywania napojów alkoholowych.
3.6. W trakcie przerw w podróży Pasażer ma obowiązek przestrzegać
wyznaczonego uprzednio czasu zakończenia przerwy i nie
powodować przez swoje zaniedbanie konieczności wszczynania
poszukiwań bądź opóźnień w odjeździe.
3.7. Pasażer objęty jest ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych
wypadków (NNW) Przewoźnika. Ubezpieczenia to obejmuje
jedynie sytuacje, jakie mogą zdarzyć się w trakcie pobytu Pasażera w
pojeździe. Wszelkie zdarzenia losowe powodujące
jakiekolwiek szkody, powstałe poza pojazdem, nie są objęte tym
ubezpieczeniem.
3.8. Pasażer odpowiada za wszelkie szkody wyrządzone Przewoźnikowi i
innym pasażerom.
SPIS
TREŚCI TRANSPORT
OSOBOWY |
4 BAGAŻ |
4.1. Pasażer ma prawo zabrać ze sobą
nieodpłatnie 2 sztuki bagażu:
a) jedną sztukę bagażu podstawowego o wadze do 25 kg i łącznych
wymiarach (55 wys. 25 szer. 80 dług.), przewożonego w
luku bagażowym,
b) jedną sztukę bagażu podręcznego o wadze do 5 kg,
4.2. Bagaż podręczny powinien być w wymiarach pozwalających na
swobodne umieszczenie bagażu pod siedzeniem, jego rozmiary
nie powinny utrudniać swobody podróży pozostałym pasażerom.
4.3. Bagaż przekraczający wyżej podane wymiary będzie traktowany
jako bagaż dodatkowy i będzie mógł być przewieziony za
dodatkową opłatą.
4.4. Pasażer ma prawo zabrać za dopłatą drugą sztukę bagażu
podstawowego przy czym łączny ciężar dwóch sztuk bagażu nie
może przekroczyć 35 kg.
4.5. Przewoźnik ma prawo odmówić zabrania bagażu, jeżeli nie spełnia
on wymogów określonych w niniejszym regulaminie.
4.6. Zabrania się przewozu bagażu, jak również posiadania przy sobie
materiałów i przedmiotów, które mogą zagrażać
bezpieczeństwu w transporcie, stwarzać możliwość wyrządzenia szkody
innym podróżnym bądź Przewoźnikowi oraz narażać
podróżnych na niewygody.
4.7. O zabraniu bagażu dodatkowego decyduje każdorazowo załoga
pojazdu.
4.8. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za bagaże znajdujące
się poza lukiem oraz za bagaż podręczny.
4.9. Każda sztuka bagażu przewożona w luku bagażowym powinna być
oznakowana przez Pasażera trwałą przewieszką z podanym
nazwiskiem i adresem.
4.10. Zabrania się przewozu rzeczy, których przewóz jest
niedozwolony na podstawie odrębnych przepisów.
4.11. Przewoźnik w razie uzasadnionego podejrzenia może sprawdzić,
czy zawartość przesyłki bagażowej nie narusza wyżej
wymienionych warunków. (podstawa prawna - art. 23 ust. 3 prawa
przewozowego).
4.12. Bagaż, którego nie można przypisać do konkretnej osoby, może
zostać przez załogę pojazdu usunięty z niego.
4.13. Pasażer ponosi przed służbami granicznymi całkowitą
odpowiedzialność za przewożony przez niego bagaż podręczny
ulokowany w bezpośredniej bliskości zajmowanego miejsca w pojeździe,
tzn. przed, pod, obok lub za (w przypadku ostatniego
rzędu) zajmowanym siedzeniem, a także na półce bagażowej nad
siedzeniem oraz w swoich rzeczach osobistych.
4.14. Przewóz zwierząt w pojeździe jest zabroniony.
4.15. Opłata za przewożony nadbagaż jest pobierana przez załogę
pojazdu w wysokości:
20 – 100 PLN / szt. w zależności od
gabarytu bagażu.
SPIS
TREŚCI TRANSPORT
OSOBOWY |
5 BILET |
5.1. Dokumentem uprawniającym do przejazdu
jest ważny bilet.
5.2. Bilet jest wystawiony przez agenta Przewoźnika w punkcie
sprzedaży.
5.3. Rodzaje biletów:
a) bilet jednostronny - jest to bilet z określoną datą wyjazdu
upoważniający do przejazdu w jedną stronę od miejsca
rozpoczęcia podróży do miejsca jej zakończenia;
b) bilet dwustronny zamknięty
(datowany) - jest to bilet upoważniający do przejazdu w obydwie
strony z określonymi datami wyjazdu w obu kierunkach. Bilet jest
ważny przez okres 2-ch miesięcy licząc od daty rozpoczęcia pierwszej
podróży, wpisanej do biletu;
c) bilet dwustronny typu "open" - jest to bilet upoważniający do
przejazdu w obydwie strony z tą jednak różnicą, że datę wyjazdu
powrotnego określa posiadacz biletu w dowolnie przez siebie wybranym
terminie. Bilet "open" jest ważny przez okres 2 miesięcy licząc
od daty rozpoczęcia pierwszej podróży, wpisanej do biletu. Termin
podróży powrotnej winien być zgłoszony we wskazanym przez
Przewoźnika miejscu lub telefonicznie. Rezerwacja na dany termin
dokonywana będzie w miarę dostępnych miejsc w pojeździe;
5.4. Bilet dla zachowania swojej ważności powinien zawierać:
a) imię i nazwisko okaziciela legitymującego się nim podczas
podroży;
b) nazwę przewoźnika – sprzedawcy;
c) kwotę opłaconą za bilet;
d) pieczątkę biura (agenta) w którym dokonano zakupu;
5.5. Zmiany w bilecie.
a) wszelkie zmiany dotyczące biletu można dokonywać w miejscu jego
wcześniejszego zakupu, u agentów Przewoźnika,
zagranicznych biurach współpracujących, zaś w szczególnych
przypadkach w Centralnej rezerwacji Przewoźnika;
b) zmiana terminu podróży może być dokonana najpóźniej w
4 dni robocze przed dniem
wyjazdu;
c) nie można odstępować biletu innym osobom bez dokonania w druku
biletu zmiany jego właściciela. Zmiany takiej może
dokonać biuro sprzedaży po uzyskaniu zgody Przewoźnika;
d) wszelkie zmiany w bilecie powinny być opatrzone pieczęcią i
podpisem sprzedawcy biletu, niedopełnienie przez Pasażera
tej formalności spowodować może utratę ważności biletu;
e) w dniu wyjazdu nie dokonuje się żadnych zmian w bilecie;
f) opłaty związane ze zmianami w biletach wyszczególnione są u
agentów Przewoźnika;
5.6. Jakiekolwiek zniszczenie biletu (zalanie, zgniecenie itp.) w
stopniu uniemożliwiającym jego jednoznaczne odczytanie
powoduje utratę jego ważności.
SPIS
TREŚCI TRANSPORT
OSOBOWY |
6 REZERWACJA
PRZEDSPRZEDAŻ BILETÓW |
6.1. Przedsprzedaż biletów możliwa jest
najwcześniej na 1 miesiąc przed dniem planowanego wyjazdu.
6.2. W sieci sprzedaży Przewoźnika nie prowadzi się rezerwacji
miejsc bez zakupu biletu.
6.3. Dokładne informacje na temat opłat oraz miejsc rezerwacji dla
biletów typu "open" znajdują się w punktach sprzedaży
biletów i u załóg pojazdów.
SPIS
TREŚCI TRANSPORT
OSOBOWY |
7 ZWROT BILETU |
7.1. Bilet może być zwrócony w punkcie
sprzedaży pod warunkiem, że blankiet biletu nie jest uszkodzony i dołączono do niego
paragon z kasy fiskalnej (jeżeli sprzedaży dokonano przy
jej użyciu).
7.2. Rezygnacja z przejazdu, z potrąceniem 10% ceny biletu, może
nastąpić w terminie do czterech dni przed datą wyjazdu.
Przy rezygnacji późniejszej niż 4 dni potrącenie wynosi 50% ceny
biletu. Wyjątek stanowią grupy, dla których ustala się
indywidualne zasady. Zwrotu należności dokonuje kasa, w której bilet
został zakupiony.
7.3. W przypadku niewykorzystania jednego kierunku jazdy dla biletu
dwustronnego, zwrotowi podlega różnica cen biletu
dwukierunkowego i jednokierunkowego, przy zachowaniu zasad tak jak
w pkt. 7.2.
7.4. Zwrotowi nie podlegają należności za odcinki krótsze niż
przejazd w jedna stronę oraz w przypadkach, kiedy podróżnego
usunięto z pojazdu z jego winy.
7.5. Nie podlegają zwrotowi należności za:
a) bilet zniszczony w stopniu uniemożliwiającym identyfikacje
biletu;
b) bilet zagubiony, skradziony;
c) bilet niewykorzystany, jeżeli rezygnacja z jego wykorzystania
została zgłoszona w dniu odjazdu pojazdu, podobnie w
przypadku rezygnacji z biletu w części dotyczącej niewykorzystanego
przejazdu;
d) bilet niewykorzystany, po upływie terminu jego ważności;
e) zmiany w biletach stosuje się z potrąceniem 15% wartości biletu;
7.6. Potrąceń z zapłaconej ceny biletu nie stosuje się, jeżeli
podróżny odstąpił od umowy przewozu
z przyczyn występujących po
stronie Przewoźnika.
SPIS
TREŚCI TRANSPORT
OSOBOWY |
8 CENNIK |
8.1. Cena biletów określana jest na podstawie
cennika obowiązującego w dniu sprzedaży biletów. Bilety zakupione w
Polsce
opłacane są w złotówkach, natomiast bilety zakupione poza granicami
Polski opłacane są w walucie kraju nabycia biletów, wg
cenników dostępnych w punktach sprzedaży oraz u załogi pojazdów.
SPIS
TREŚCI TRANSPORT
OSOBOWY |
9 REKLAMACJE |
9.1. Wszelkie zgłoszenia reklamacyjne
związane z realizacją umowy przewozowej należy kierować listownie na
adres
Przewoźnika, pocztą elektroniczną lub za pośrednictwem agenta, u
którego został zakupiony bilet.
9.2. Reklamacje mogą być zgłaszane w okresie do jednego miesiąca od
zaistnienia okoliczności, która jest przedmiotem
reklamacji. Przy zgłaszaniu reklamacji niezbędne jest opisanie
zaistniałych okoliczności, wnoszone zastrzeżenia, ewentualnie
doznane szkody i związane z tym roszczenia, itp. Do każdego
zgłoszenia reklamacyjnego należy dołączyć bilet lub jego
kserokopię. Przewoźnik zastrzega sobie termin rozpatrywania
reklamacji do 30 dni licząc od daty jej otrzymania.
9.3. Przy szkodach osobowych i bagażowych osobą uprawnioną do
składania reklamacji i wnoszenia roszczeń jest Pasażer, a w
szczególnych okolicznościach - jego następca prawny.
9.4. Reklamacje dotyczące bagażu przewożonego w luku bagażowym można
składać tylko w chwili jego wydania bezpośrednio
osobie wydającej bagaż. Fakt zgłoszenia reklamacji winien zostać
potwierdzony przez załogę w bilecie Pasażera.
9.5. Bagaż nieodebrany przez Pasażera, o ile nie zawiera środków
psujących się, będzie przekazany do przechowania na okres
nie dłuższy niż 2 miesiące. Koszty przechowania bagażu ponosi
Pasażer. Jeżeli Pasażer nie zgłosi się we wskazanym wyżej
terminie zawartość bagażu zostanie zlicytowana lub przekazana na
inne cele.
9.6. Przedmioty pozostawione przez Pasażera w pojeździe w wyniku
nieuwagi lub w innych okolicznościach nie są objęte
ochroną i odpowiedzialnością Przewoźnika.
9.7. W przypadku utraty bagażu z winy
Przewoźnika, maksymalna
wysokość odszkodowania dotycząca opłaconego bagażu nie może
przekroczyć 1.000,00 PLN lub równowartości tej kwoty w EURO. Bagaż o
wartości przekraczającej 1.000,00 PLN powinien być
ubezpieczony przez Pasażera na jego koszt.
SPIS
TREŚCI TRANSPORT
OSOBOWY |
10 POSTANOWIENIA
KOŃCOWE |
10.1. W zakresie nieuregulowanym w niniejszym
regulaminie mają zastosowanie przepisy:
a) ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. prawo przewozowe (Dz. U.
z 2000 r. nr 50, poz. 601; z późn. zmianami;
b) ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny (Dz. U. z 1964
r. nr 16, poz. 93; z późn. zmianami)
10.2. Postanowienia niniejszego regulaminu wchodzą w życie z dniem:
01-04-2004.
SPIS
TREŚCI TRANSPORT
OSOBOWY |
Kontakt: |
Everest s.c. - przewóz osób / transport osób
58-100 Świdnica
ul. Kazimierza Pułaskiego 16
Telefony w Polsce: +48 604 612 467
+48 (74) 851 33 50
Fax: +48 (74) 851 33 63
Telefon w Niemczech:
+49 152 072 73 943
Kontakt e-mail
|
SPIS TREŚCI
TRANSPORT OSOBOWY
POBIERZ:
Regulamin.doc |
|
|
|